Ремонтът на „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора – по-скъп от строежа му

Ремонтът на нагънатия на вълни 52-километров участък между Чирпан и Стара Загора на магистрала „Тракия“ ще струва повече от построяването на участъка. Той тръгва до дни и ще се извършва на етапи без да е ясно колко дълго ще продължи. Това се разбра от думите на Иван Досев, член на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), пред БНТ.

Ремонтът ще започне с платното в посока София – Бургас и неговата прогнозна стойност е около 90 млн. лв., каза инж. Досев. Това е рекордна цена за ремонт на магистрала, построена преди десетина години. Участъкът от двете платна от 38.6 км, от 171 до 210 км на аутобана, беше изграден в периода 2003 – 2007 г. от „Джойинт Венчър Рануей“ АД с изпълнител „Пи Ес Ай“ Стара Загора за 104.7 млн. лв. с ДДС или средно по 2.7 млн. лв. за километър на двете платна.

Сега без публично възлагане третият кабинет на Бойко Борисов дава 1.7 млн. лв. само за ремонт на едното платно, без да представи никаква обосновка и дори плановете и етапите за извършване на ремонта. Той се възлага на пътноподдържащата фирма на магистрала „Тракия“ – държавната „Автомагистрали“.

В момента тя е ангажирана с изграждането на магистрала „Хемус“, ремонтите на виадуктите по магистралите и тунел „Витиня“, укрепването на свлачища – общо поръчки за около 3 млрд. лв. възложени и директно от държавата.

Тъй като няма капацитет – техника и работници, „Автомагистрали“ по непрозрачен начин преотдава обектите на частни фирми чрез договори за наемане на техника и материали. Така неизвестно в чии джобове потъва комисионната, а ремонтите се точат с години – например виадуктите на „Хемус“, изнервяйки пътуващите по това направление.

Първоначалната идея за ремонта на участъка между Чирпан и Стара Загора беше да започне през втората половина на септември и да бъде направен за 3 месеца, но за съжаление това не може да стане и затова ще се прави на етапи, каза Иван Досев.

Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, допълни той.

Посочи, че строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази. Пътният шеф обаче не каза нито колко време ще продължи ремонтът, нито на колко етапа е разделен участъкът.