Seat Tarraco eHybrid от концепт става сериен
Кросоувърът Tarraco eHybrid бележи третата стъпка в електрифицирането на моделите на марката SEAT след Leon eHybrid и Mii electric (за последния на хоризонта вече се вижда смяна). Хибридният Tarraco е предвидим от миналогодишния демо автомобил Seat Tarraco FR PHEV, сега конвейерна версия.
Електрическият Tarraco ще започне серийно производство тази седмица във Волфсбург и ще достигне до клиентите през първото тримесечие на 2021 г. Хибридът ще се предлага в нива на оборудване Xcellence и с петместен седан FR.
Стандартното зарядно устройство с капацитет 2,3 кВт позволява зареждане на автомобила от обикновена мрежа за пет часа, а Wallbox (3,6 кВт) може да се справи за по-малко от три часа.
Хибридната задвижваща система се състои от 150-конски сили четирицилиндров турбо двигател 1,4 TSI със 150 к.с., 85-киловат електрически мотор и шестстепенна DSG роботизирана трансмисия Сумарната мощност на системата е 245 к.с. и 400 Нм. Литиево-йонна батерия с капацитет 13 Квтч, според актуализирани данни, е достатъчна за изиминаване на 44–49 км само на ток според стандарта WLTP и 55–58 км според NEDC. С бензин и пълна батерия може да бъдат изминати 730 км. Комбинираният разход на гориво е 1,6-2,0 л/100 км, а емисиите на CO2 са 37-46,4 г/км (WLTP). Максимална скорост – 205 км/ч. Ускоряването от 0 до 100 км/ч не е посочено сега, но за демоавтомобила по каталог е 7,4 сек.
Чрез приложението SEAT Connect собственикът на хибрида може да наблюдава дистанционно зареждането, да стартира климатичната системаи да преглежда различни параметри на автомобила, пише ams.bg.
Шофьорът на Tarraco може да превключва между e-Mode, Automatic Hybrid и Manual Hybrid чрез меню в централния дисплей. Стандартно автомобилът винаги се стартира с електрическо задвижване и двигателят с вътрешно горене се включва автоматично или със скорост над 140 км/ч, или ако батерията е изтощена. В допълнение тунелът има двойка истински бутони e-Mode и s-Boost. Първият мигновено поставя автомобила в режим на електрически автомобил (може да бъде полезен при влизане в центъра на града или в подземен паркинг), а вторият настройва хибридната инсталация на спортно поведение.
За да ускори по-нататъшната електрификация на марката, компанията изгради Център за обучение по електромобилност (eLC), където служителите на Seat се преквалифицират, започна изграждането на лабораторията Test Center Energy и създаде марката SEAT MÓ за градска мобилност, която вече има три модела: електрически скутер eScooter 125, електрическите скутери eKickScooter 25 и eKickScooter 65. Електрическият ATV Seat Minimo ще се присъедини към тази подмарка през 2021 г.
Seat Leon eHybrid се предлага като хечбек и комби Sportstourer. Неговата мощност е подобна на Tarraco, но сумарната мощност е само 204 к.с. А в по-малкия Cupra Leon eHybrid (може да бъде и хечбек, и комби) вече са впрегнати всичките 245 к.с..
За да популяризира използването на възобновяеми енергийни източници, предимно у дома в Испания, SEAT партнира с испанската енергийна компания Iberdrola съгласно споразумение, подписано през лятото с Volkswagen Group Spain Distribution. Iberdrola има няколко слънчеви и вятърни електроцентрали в Испания, Шотландия и САЩ, предлагащи на своите клиенти зареждане със зелена енергия.