Pagani Huayra Tricolore е подарък за авиатори

Самолетната ескадрила Frecce Tricolore („трицветни стрели“), демонстриращ своите умения от 1961 г., е гордостта на Италия. Пагани също подчертава това. За 50-годишнината на гуруто по висш пилотаж Хорацио Пагани и неговият екип подготвиха най-редкия и най-скъп суперавтомобил Zonda Tricolore. Сега е време да отпразнуваме 60-годишнината, пише ams bg. И отново, специален подарък е хиперавтомобилът Pagani Huayra Tricolore. Каросерията му от въглеродни влакна е покрита с прозрачен син лак и украсена с ливрея в стила на леките бойни тренажори Aermacchi MB-339A P.A.N., на които през 1982 г. е летял екипът от десет души.

Pagani Huayra Tricolore с две врати е оборудван с окачване с двойни носачи, изработено от кован алуминий и електронно контролирани амортисьори, които са обвързани за съвместна работа със силовия агрегат и елементи на активна аеродинамика. Сухото тегло на модела не надвишава 1270 кг.

Групата 313. Gruppo Addestramento Acrobatico, Pattuglia Acrobatica Nazionale (PAN) Frecce Tricolori е базирана на същото място, където се е установила от самото начало – в авиобазата Rivolto в района на Фриули Венеция Джулия. Тук е заснет и зашеметяващ корпоративен видеоклип.

Италианците са взели за основа каросерията от роудстъра Huayra BC. Те обаче не само го надариха с уникален цвят и син декор. Предният сплитер е преработен за повече притискателна сила , новият дифузор в задната броня също работи за това, а предната броня е леко променила формата си и има допълнителни слотове отстрани за по-добро охлаждане. Но има и подробности от Imola. Например, централен въздухозаборник, инсталиран над двигателя, който липсва на HuayraBC, и задно крило с допълнителна килова секция, която образува един елемент с капака.

Дори автомобилите на Saab не са имали такива уникални части от авиационния свят.

И какво внимание към детайла! Формата на опорите на същото крило от въглеродни влакна трябва да наподобява опашката на лекия самолет Aermacchi MB-339A. А най-внимателните вероятно са обърнали внимание на мъничкия елемент, разположен между с9ветлините. Това е тръба на Пито – пряка препратка към света на авиацията, устройство, с което се измерва скоростта на полета на всички самолети. А резултатът е показан от анемометър, монтиран на централната конзола в кабината. Асоциациите с Frecce Tricolore трябва да включват четириточкова катарама, космически алуминиеви части и кожени вложки в бяло, червено и зелено.

Въглеродните керамични спирачки Brembo са същите като на Huayra BC и Imola. На предната ос има шестбутални моноблокови апарати с 398 мм дискове , а на задната ос има четирибутални апарати с 380 мм дискове. Кованите алуминиеви джанти са обути с гуми Pirelli P Zero Trofeo R с размери 265/30 R20 отпред и 355/25 R21 отзад.

Приликата с модификацията Imola може да се проследи в техниката. В основата на суперавтомобила е монокок, направен от високотехнологична сплав от въглеродни влакна, титан и материал Triax (акрилонитрил бутадиен стирен, комбиниран с полиамиди). Битурбо двигателят V12 6.0 от Mercedes-AMG генерира 840 к.с. и 1100 Нм. Скоростната кутия е седемстепенна роботизирана Xtrac с трипластов съединител, задвижващият заден мост е снабден с електронно контролирано заключване на диференциала. Планират да бъдат направени общо три роудстъра Huayra Tricolore, като цената на всеки от тях ще възлиза на 5,5 млн. евро. Същата Imola беше по-евтина с половин милион, но тиражът й беше пет екземпляра.