Ford Mustang Mach-E GT ще се конкурира с Tesla Y
Топ версията на електрическия кросоувър Ford Mustang Mach-E – GT – ще бъде пусната в продажба в Европа до края на 2021 г. (преди това създателите предпазливо говореха за втората половина на годината). Това означава, че производителят ще посочи цените и пълните параметри. Вече обаче от Ford рекламират динамиката му.
Според последните данни Mach-E GT ускорява от нула до сто за 3,7 сек, което напълно съвпада с времето за ускоряване на Model Y Performance на Tesla. Изоставащите са Audi e-tron S Sportback (4,5 сек) и Jaguar I-Pace (4,8 сек). Разбира се, има и Tesla Model X Performance (2,8 сек), но той е позициониран един сегмент по-високо (X е по-голям и по-скъп).
Mustang Mach-E GT има два електрически мотора (по един на ос), с обща мощност от 465 к.с. и 830 Нм. Максималната скорост на GT е електронно ограничена до 200 км/ч. Компанията говори неясно за динамиката на ускоряването: на американците е обещано 0-60 mph за средно 3 сек, а на европейците до сто за по-малко от 5 сек.
GT разполага с 20-инчови алуминиеви джанти, червени спирачни апарати, 15,5-инчов сензорен дисплей с пълен HD, седалки Ford Performance и велурен волан. Само при GT версията може да бъдат избрани два уникални цвята на каросерията: Grabber Blue и Cyber Orange, пише ams.bg.
Батерията на Mustang Mach-E GT е по-мвощнота от двете, тя има капацитет 98,8 кВтч (използваната част е 88 кВтч), а автономният пробег при цикъл WLTP е деклариран точно 500 км. Между другото, говорейки за версията GT, европейското подразделение на Ford посочи няколко параметъра за други варианти на електрическия автомобил. Така модификацията Mach-E AWD Extended Range (338 к.с., 540 км пробег) ускорява до сто от нула за 5,1 сек.
Версията Mach-E RWD Extended Range (285 к.с.) може да измине 610 км с едно зареждане при цикъл WLTP и за десет минути чрез колонка с постоянен ток (150 кВт) „зарежда“ батерията за 119 км. В предишните версии тези два параметъра бяха по-скромни – съответно 600 и 93.