Ford Kuga поведе класацията в тестовете на Euro NCAP

Новият Ford Kuga поведе класацията в нововъведените тестове на Euro NCAP за системи за безопасност в помощ на водача. Технологиите на Ford за подпомагане на водача Co-Pilot360, създадени да предоставят интуитивно и безпроблемно шофиране, спечелиха на новата Kuga водеща позиция в първото класиране на системи за асистирано шофиране, осъществено от Euro NCAP.

Третото поколение на Ford Kuga е на първо място при независимите тестове на технологиите, които автоматично подпомагат поддържане на комфортно разстояние спрямо превозното средство отпред, шофиране в центъра на пътната лента и регулиране на скоростта в рамките на законовите ограничения.

Новата програма за асистирано шофиране на Euro NCAP оценява системи за споделен контрол върху поведението на превозното средство с водача, който все пак запазва пълната отговорност за управлението. Тестваните елементи в оборудването откриват и реагират на обекти и събития, които могат да попречат на безопасното и приятно пътуване.

Новият Ford Kuga получи над двойно повече точки от Tesla Model 3 в категорията за ангажираност на водача и надмина значително както Volvo V60, така и Volkswagen Passat в оценката на системите, осигуряващи безопасно пътуване. Всичко това се случи в резултат на двуседмичните тестове, които оценяваха още и ефективността на технологиите в помощ на шофьора.

Адаптивният круиз контрол (ACC) на Kuga със старт-стоп система, разпознаването на пътните знаци и центрирането в лентата използват комбинация от радар и камера за наблюдение на пътя и движението напред, за да може в множество сценарии за шофиране автоматично да се поддържат темпото и пътния поток, както и да се спазват ограниченията на скоростта.

Автоматичната система Старт-стоп се предлага с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Kuga и позволява на адаптивния круиз контрол изцяло да спре автомобила в трафик с постоянно тръгване и спиране, използвайки до 50% от общата спирачна сила, и автоматично да потегли, ако продължителността на спиране е по-малко от 3 секунди. При спиране над 3 секунди водачът може внимателно да натисне бутона на волана или педала на газта, за да приведе отново автомобила в движение.

Разпознаването на пътни знаци може да регулира скоростта на превозното средство в рамките на законовите граници чрез наблюдение на крайпътните и надземни портали за знаци за скорост, в допълнение към използването на информация от бордовата навигационна система.

Технологията за центриране на лентата следи пътната маркировка и може да прилага нежен, но осезаем въртящ момент към кормилната система, за да помогне на водачите да държат автомобила в центъра на своята лента, когато е активирана системата на адаптивния круиз контрол. Новата технология е създадена да помага на шофьорите при скорост до 200 км/ч и предоставя визуални и звукови предупреждения, ако открие липса на управление на волана от страна на водача.

Новата Kuga разполага и с усъвършенствани технологии, предназначени да помогнат за предотвратяване или смекчаване на последиците от инциденти, включително асистент за сляпата зона и асистент за засичане на приближаващ страничен трафик при навлизане в кръстовище, както и асистент за предотвратяване на сблъсък чрез активно спиране. Миналата година всички подобрени технологии допринесоха за максималния рейтинг от 5 звезди на Kuga на тестовете за безопасност от Euro NCAP.

Споделете това с Вашите приятели:
Pin Share