Dacia Sandero ще бъде най-евтиният електромобил в своя клас

Следващото поколение Dacia Sandero ще бъде първият пълноразмерен електрически автомобил на компанията, обещаващ най-добра цена в класа си, заявяват от Dacia. След успешното лансиране на електрическия автомобил Dacia Spring EV в Европа през 2021 г. (около 120 000 бройки са продадени в региона към днешна дата), румънската компания пренасочва фокуса си към електрификацията на своите съществуващи основни моделни линии.

Изпълнителният директор на Dacia Дени Ле Вот каза, че новото четвърто поколение Sandero ще пристигне през „2027 или 2028 г., ще живее до 2034 или 2035 г.“ и ще бъде евтиният флагман на компанията.

Шефът по продажбите и маркетинга Ксавие Мартин пък заяви, че въпреки че Dacia ще навлезе в C-сегмента с три нови, по-големи модела през следващите три години, тя няма да изостави Sandero.

За да запази позицията на пазарен лидер в този сегмент, Sandero „ще бъде електрифициран възможно най-икономично“ .

Дени Ле Вот заяви следното: „Ние ще заложим на по-кратък пробег и по-дълго време за зареждане в сравнение с електрическите конкуренти в сегмент B, защото искаме по-ниска цена за клиентите.“

След като новият Duster бъде пуснат на пазара през 2024 г., всеки автомобил Dacia (с изключение на Spring) ще бъде базиран на платформата CMF-B на Renault Group, а електрическите превозни средства ще последват примера, преминавайки към близкия електрически еквивалент CMF-BEV. Това означава, че електрическото Sandero ще бъде аналог на новото Renault 5.

Топ-мениджърът спомена още, че средностатистическият купувач на Spring кара около 16 км на ден, което означава, че не всеки се нуждае от големи батерии: „Ако сега правим Spring отново, бих намалил батерията наполовина.“

Според него Dacia няма да се фокусира върху „пробег от 500-600 км и 20 минути за зареждане“ . Той добави, че компанията също така проучва начини да направи химията на батерията възможно най-евтина. Може би батерията ще бъде базирана на натрий. Някои твърдят, че натриевите батерии не са много добри, защото не съхраняват много енергия и са тежки. Но пък са евтини.