BMW M3 CS дебютира с повече мощност и по-малко тегло

BMW M3 CS дебютира с повече мощност и по-малко тегло

BMW прави модели Clubsport от ерата на E9, за да обозначи следващото най-добро нещо в гамата си след топ-версията CSL. След като предишното поколение M3 получи версия CS в края на 2017 г. с повече мощност и по-малко тегло, неговият наследник дебютира официално със същата рецепта.

Подобно на поколението F80, той също ще се продава само с автоматична скоростна кутия, но има ключова разлика. Новото M3 CS има и xDrive, като клиентът може да избере само задно предаване, докато предшественикът му беше само с такова задвижване.

Инженерите от BMW M са доработили 3,0-литровия двигател S58 с двойно турбо, за да получат 550 к.с., които съответстват на купето M4 CSL, което е само със задно задвижване. И това не е най-мощният редови шестцилиндров двигател в историята на компанията, тъй като изключително рядкото 3.0 CSL развива 560 к.с. Максималният въртящ момент е 650 Нм, като остава непроменен в сравнение с версията M3 Competition xDrive, на която е базирано CS.

Освен с допълнителна мощност, M3 CS може да се похвали и с по-ниско тегло – цели 34 кг, което е постигнато благодарение на „пластмасова диета“, комбинирана с въглеродни нишки. Тези материали са използвани за предния капак, предния сплитер, въздухозаборниците, капаците на страничните огледала, задния дифузьор и спойлера на капака на багажника.

Покривът също е направен от лекия, но издръжлив материал, както и лостчетата за смяна на предавките, централната конзола и декоративните лайстни. За намаляване на теглото помагат задния шумозаглушител от титан и карбоновите седалки. В стремежа за намаляване на килограмите са премахнати задните вентилационни отвори.

Блатодарение на увеличената мощност M3 CS ускорява от 0 до 97 км/ч (60 мили) за 3,2 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от версията Competition xDrive. Пакетът M Driver’s Package е част от стандартното оборудване и позволява развиване на максимална скорост от 303 км/ч.

Дизайнът на автомобила прави впечатление не само с огромната бъбрековидна решетка. Завършено в удивителна сигнално зелена боя от каталога Individual, M3 CS има жълти дневни светлини, които повтарят тези на M4 CSL, M5 CS и на състезателните автомобили. Подобно на хардкорното купе, контурът на решетката при седана е завършен в червено.

Клиентите не са ограничени с тази зелена боя, тъй като BMW ще продава суперседана и в черни сапфирени и сиви метални цветове Brooklyn заедно с цвят Frozen Solid White Individual. Отвътре електрическите и отопляеми предни седалки имат осветени лога „CS“ и кожа Merino с червени акценти Mugello.

Като опция за модела BMW предлага карбоново-керамични спирачки. С размери 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад, гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 са безплатна опция за летите джанти, налични в матово черно или златист бронз.

От компанията-производител посочват, че M3 CS ще се произвежда в ограничен тираж, но без да разкрива точния брой. Логиката подсказва, че този автомобил ще бъде по-малко ексклузивен от M4 CSL, от който се произвеждат само 1000 бройки за целия свят.