5 храни, които вредят на имунитета ни

За настинките, грипа и неразположенията няма сезони. Може би няма човек, който да не си е задавал въпроса, защо някои хора боледуват по-рядко, докато други по-често. Това може да се дължи на редица фактори – стрес, нездравословно хранене, придружаващи заболявания и други, които отслабват имунитета.

По отношение на начина ни на хранене, някои хора значително неглижират това как се хранят и съответно организмът им е изложен по-често на вируси и настинки. Не бива за забравяме, че над 70 процента от имунните клетки се намират в червата. Храните и напитките, които консумираме на дневна база, оказват влияние на чревния микробиом и като цяло водят до редица процеси в организма.

Ако в менюто ни преобладават вредни храни, то тези процеси са причина за редица възпаления и болести. Вижте кои освен пържените храни и тези съдържащи някои емулгатори, отслабват имунитета ни.

Обработени меса

Към тази група спадат бекон, колбаси, сушени меса, пушени меса, шунки, наденици, кренвирши и други. Основният проблем с тези храни са съединенията, отделени по време на обработка на месният продукт. Те се наричат крайни продукти на напреднала гликация (AGEs) и те не само причиняват възпаление в тялото, но и увреждане на клетките. Смята се, че нарушават антиоксидантната активност, както и здравето на червата, ускоряват процесите на стареене на тялото. Обработените меса са с високо съдържание на наситени мазнини и други вредни съставки.

Рафинирани храни

В тази категория са корнфлейкс, бял хляб, обикновена паста, крекери и зърнени храни. Тези храни са направени от бяло брашно, което е лишено от много хранителни вещества, включително фибри. Тъй като им липсват фибри, те бързо повишават нивата на кръвната захар и насърчават възпалението в организма, както и по-бързото огладняване.

Рафинираните въглехидрати също могат да повлияят на здравето на червата. Тези храни нарушават баланса на полезните чревни бактерии, което пряко влияе върху имунното здраве, пише Аз-жената.

Солени храни

Солените храни като чипс, бургери, колбаси, снаксове и т.н. също е известно, че могат да предизвикат възпаление на тъканите и да увеличат риска от автоимунни заболявания.Солта може също да инхибира нормалната имунна функция, да потисне противовъзпалителния отговор, да навреди на чревните бактерии, да увеличи риска от автоимунни заболявани, сочат западни изследвания. Също така е доказано, че редовната консумация на сол и солени храни, влошава съществуващи автоимунни заболявания като улцерозен колит, болест на Крон, ревматоиден артрит и лупус.

Някои храни с високо съдържание на мазнини

Ежедневното меню с високо съдържание на наситени мазнини и се свързва с имунна дисфункция. Смята се, че наситените мазнини могат да активират определени възпаления, като по този начин инхибират имунната функция. Менюто с високо съдържание на мазнини също така да повиша податливостта ни към инфекции чрез потискане на имунната система и функцията на белите кръвни клетки, смятат учени.

Наситени мазнини могат да се съдържат в храни като олио, масло, червено месо, кокосово масло, птиче месо, мляко, сирена, палмово масло и други. Ето защо трябва да внимаваме колко често и в какви количества ги консумираме.

Изкуствено подсладени храни и напитки

Някои изкуствени подсладители са свързани с негативното си влияние върху чревните бактерии, повишено възпаление в червата и притъпен имунен отговор, сочат западни изследвания. Сред тях са сукралоза и захарин. Учените препоръчват, ако не можем да избягваме храни и напитки, съдържащи изкуствени подсладители, то да ги консумираме в умерени количества.

Споделете това с Вашите приятели:
Pin Share