5 съвета за справяне с обострените симптоми през зимата

5 съвета за справяне с обострените симптоми през зимата

Със застудяването, при много хора симптомите на хипофункция на щитовидната жлеза се засилват. През зимата хората най-често мислят за подсилване на имунитета, заради вирусните заболявания и простудите. Но има по-малко известни здравословни проблеми, които се влошават със спадането на темепратурите и един от тях е болната щитовидна жлеза. Сезонния преход може да отключи изцяло нов набор от симптоми. За да избегнете тези усложнения и да се чувствате добре, е важно да знаете как времето влияе на щитовидната Ви жлеза и какво може да направите, за да се предпазите от нежеланите ефекти.

Често срещан симптом на хипотиреоидизма e забавеният метаблизъм, което прави хората, страдащи от заболяването, по-чувствителни към студеното време. През този период от годината се наблюдава увеличение на тиреостимулиращия хормон (ТСХ). Това означава, че щитовидната жлеза не е в крак с хормоналните нужди на тялото, явлението се наблюдава дори и при хора, които нямат диагностицирани проблеми с жлезата. Увеличените стойности на този хормон водят до чувство за умора, проблеми с концентрацията, наддаване на тегло и промени в настроението. Зимата обикновено се отразява негативно и на депресивните състояния, които често са свързани с функцията на жлеза.

За да избегнете тези усложнения, трябва да промените стратегията си за управление на нивата на тиреоидните хормони.

С помощта на следните съвети ще успеете да запазите баланса на щитовидните хормони:

Направете си хормонално изследване

На първо място, проверете хормоналните си нива. За хора страдащи от хипотиреоидизъм е препоръчително тази процедура се повтаря на всеки 2-3 месеца. Изследването е особено важно във времето на сезонен преход. В студеното време тялото ни се нуждае от повече щитовидни хормони. Лекарите често увеличават дозите на медикаментите за състоянието през този период от годината.

Набавяйте си достатъчно слънчева светлина

През зимата хората стоят повече на закрито, което влошава симптомите на депресия. Разходките на слънце повишават нивото на серотонин и помага за преодоляването на сезонните промени в настроението. Прекарването на 20 до 30 минути на слънце дневно може да помогне за справянето с чуството за умора и депресивните състояния.

Осигурявайте си въглехидрати от здравословни източници

В студеното време всички пием по повече горещо кафе или шоколад. Сезонната умора пък увеличава желанието за преработени храни с високо съдържание на въглехидрати, което се отразява изключително зле на щитовидната жлеза. Трябва да бъдете много внимателни с избора си на диета през този сезон, защото храненето играе голяма роля в балансирането на хормоналната секреция на жлезата. Гледайте да избягвате преработените сладки и си набавяйте въглехидратите от по-здравословни източници като плодове и зеленчуци.

Наблегнете на термогенните храни

За да избегнете постоянното изстиване на крайниците, наблегнете повече на термогенните храни. Това са храни, които генерират топлина в тялото при усвояването си и ще ви помагат да се стоплите по-лесно. Такива са лютите чушки, авокадото, меса богати на наситени мазнини, масло, кокосово масло и др. Термогенните храни са много полезни и за отслабване, което ги прави идеални за хора страдащи от хипотиреоидизъм, който забавя метаболизма и улеснява качването на излишни килограми.

Движете се повече

Спадът в температурите не трябва да ви спира да правите здравословната си тренировка. За хората страдащи от хипотиреоидизъм е препоръчително да си правят леки тренировки в продължение на 30-40 минути дневно, за да поддържат метаболизма си във форма. Физическата активност се отразява значително на количествата хормони, които секретира жлезата. Ако не можете да тренирате на открито, опитайте някои дейности вкъщи, като йога, скачане на въже, използването на велоергометър и всичко, което ви хрумне за движение вкъщи.