13 нови „мазди“ излизат от конвейера до 2025 г.

13 нови „мазди“ излизат от конвейера до 2025 г.

Японците от Mazda разказаха за планове си за разширяване на моделната линия през следващите четири години. Както и много други марки и те ще бъдат ангажирани с разработването на електрифицирани коли и с въвеждането на полуавтоматични системи за управление.

Mazda ще пусне не по-малко от 13 нови модела и техните модификации, оборудвани с електрифицирани силови трактове, като това ще се случи през следващите четири години. Информацията е на Ройтерс, които се позовават на пресслужбата на японската марка.

Между 2022 и 2025 г. Mazda ще пусне пет нови хибрида на различни пазари и също толкова версии с т.нар. плъгин хибридни системи – бензино-електрически задвижващи системи с възможност за презареждане на батериите от битов електрически контакт.

И накрая, на бял свят ще се появят три напълно електрически модела Mazda, които също ще дебютират до 2025 година. Автомобилите ще бъдат разработени за Япония, САЩ, Европа, както и за Китай и други азиатски страни.

В допълнение, Mazda ще разработи нова модулна архитектура изключително за следващото поколение електрически превозни средства. Първият сериен автомобил на това шаси ще се появи през 2025 година. Японците очакват до 2030 г. една четвърт от автомобилите им да бъдат оборудвани с електрически силови трактове.

И накрая, от 2022 г. Mazda ще започне да оборудва големите си автомобили с двигатели с вътрешно горене с усъвършенствана полуавтоматична кормилна система. Например тя ще може да следи състоянието на водача и самостоятелно да прави маневри или да спира автомобила при липса на навременна реакция от негова страна.

По-рано стана известно, че от 2022 г. Mazda ще се върне към производството на автомобили, оборудвани с ротационни двигатели. Компактният мотор ще се използва в хибридна схема на малкия кросоувър Mazda MX-30. В този случай агрегатът няма да се използва като тягов елемент – той ще действа като генератор за презареждане на батериите, които захранват електрическите двигатели.

Японската компания е един от малкото автомобилни производители, които масово произвеждат автомобили с роторни бутани двигател тип Ванкел през втората половина на 20-ти век. Последният модел на Mazda с такъв двигател е спортният автомобил RX-8, който бе спрян от производство през 2012 година.