Хърватите от Rimac поемат контрола над Bugatti

Хърватите от Rimac поемат контрола над Bugatti

Rimac може да стане новият собственик на Bugatti. Тази информация все още не е официално потвърдена, но с нея се спекулира на много нива в концерна VW. Историята на предполагаемото прехвърляне на френската луксозна марка Bugatti под контрола на хърватите Rimac Automobili сега има своето продължение. За първи път чухме за такава възможност през септември миналата година от немското списание Manager Magazin, а сега същото издание публикува още една порция слухове.

Твърди се, че Rimac и Porsche, член на групата Volkswagen, ще сформират ново съвместно предприятие, в което хърватите ще притежават 55%, а германците – 45%. Именно на тази структура ще бъде предадена марката Bugatti.

Ще припомним, че Porsche е основен инвеститор в Rimac от 2018 г. Първоначално делът му е равен на 10 процента, но през 2019 г. е увеличен до 15%, а тази пролет – вече до 24%. Цената на последната транзакция беше 70 милиона долара. Основателят и ръководител на компанията, 33-годишният Мате Римац, след поредното увеличение на портфолиото на Porsche побърза да заяви, че неговото въображение винаги ще остане независимо.

В същото време Rimac, като инженерингова фирма, вече работи с Porsche като клиент, разработвайки някои иновативни компоненти за немския производител на спортни автомобили. Интересът към Римац и неговата марка сега е толкова висок, защото в началото на лятото се състоя премиерата на електрическия хиперкар Nevera – един от най-мощните и бързи серийни автомобили в света.

И през следващата година Rimac Automobili планира да излезе на борсата с пазарна стойност от над 6 милиарда долара. Очевидно това е много положителна новина за Porsche. Корейската група Hyundai Motor, която също инвестира в хърватите, също ще се възползва значително от акциите на Rimac.

Тук си струва да се отбележи, че Rimac отдавна не е стартъп, а пълноценна печеливша компания, която печели от продажби на технологии. Сред купувачите са Aston Martin, Koenigsegg и Automobili Pininfarina. Хиперкарът на последния Battista е технически много близък до гореспоменатата Nevera. Очевидно, ако Bugatti стигне до Rimac, тогава моделите на марката ще станат напълно електрически.