Хапвайте скумрия и салата за перфектно кръвно

Хапвайте скумрия и салата за перфектно кръвно

Хората, страдащи от високо кръвно налягане, трябва да ядат храни, богати на калий. Това съветва диетологът Наталия Круглова, член на Националната асоциация на специалистите по хранене.

Калият се намира в зеленчуци, плодове, горски плодове, листни зеленчуци. Ако ядете 400-500 грама от тези храни на ден, това ще бъде превенция на хипертонията. „Листните зеленчуци, плодовете, зеленчуците също са източник на антиоксиданти. Особено важно е да се обърне внимание на тъмнозелените зеленчуци и листните зеленчуци“, казва диетологът.

Храните, които са богати на омега-3, ще помогнат за стабилизиране на високото кръвно налягане. „Това е сьомга, скумрия и други мазни риби. 200-300 грама на седмица са достатъчни и нуждата от омега-3 ще бъде задоволена“, отбеляза специалистът.

За пациентите с хипертония е също толкова важно да намалят приема на сол: „Нормата за възрастен е 5-6 грама на ден. Това е солта, която човек добавя към ястията, и получава с промишлени продукти – колбаси, полуфабрикати, сирена, готови сосове, бързо хранене“, казва Круглова.

Необходимо е също да се ограничат тлъстите меса, готовите храни и кремообразните сосове.