Ферментиралите храни помагат на чревната флора

С приключването на зимата и традиционната консумация на туршии и кисело зеле не трябва да забравяме, че ферментиралите храни са също толкова важни и през лятото. Те не само освежават и разхлаждат в горещите дни, но и предоставят множество здравословни ползи.

Ферментирали храни като кисело мляко, таратор, кисели краставички и мътеница са лесно достъпни през летния сезон в България и са истинско богатство за здравето.

Една от най-важните ползи от тях е влиянието им върху чревната флора. Чревната флора, състояща се от милиарди бактерии, играе критична роля в поддържането на общото здраве. Пробиотиците във ферментиралите храни подпомагат размножаването на полезните бактерии в червата, важни за храносмилането, усвояването на хранителни вещества и укрепването на имунната система.

Здравата чревна флора може да облекчи симптомите на раздразненото черво, да намали подуването и газовете и да предотврати чревни разстройства като диария, свързана с употребата на антибиотици. Пробиотиците също така помагат за поддържането на баланса на микрофлората, което е ключово за предотвратяване на възпалителни заболявания и поддържане на цялостното благополучие.

Здравата чревна флора не само подобрява физическото здраве, но и има положително въздействие върху психичното. Известно е, че чревната флора е свързана с мозъка чрез „чревно-мозъчната ос“, като влияе на настроението и когнитивните функции. Консумацията на ферментирали храни може да помогне за намаляване на тревожността и депресията, подобрявайки общото психично състояние.

Споделете това с Вашите приятели:
Pin Share