Свежата и качествена храна е важна за здравословното състояние на човек. „Ние сме първата верига, която сертифицира витрините си с TÜV AUSTRIA сертификат за качество. Това е сертификат, който доказва, че по целия път на един продукт – от производителя до вашата трапеза – всичко е било наред при процесите и манипулации – рязане, мелене, позициониране са извършени под стриктен контрол“, обясни ст. експертът, отдел „Свежи храни“ в „Кауфланд България“ Адриана Стрекаловска – Гъркова в рамките на дискусията „Бъдещето: Начин на живот“.
Тя изтъкна, че във веригата клиентите получават и професионална консултация относно стоките, както и ценни съвети и рецепти.
„При всички продуктови групи има ръст на продажбите. Най-голям от 120% е при печеното пиле на грил – лесно решение за вечеря след работа. Рибата и рибните продукти са с ръст от 16%“, даде пример Адриана Стрекаловска-Гъркова.
Клиентите търсят разнообразие, нови артикули, повлияни от пътуванията си – често испански, германски продукти. Търсене има и на сезонни продукти – като сланина през зимата, миди през лятото.
„Българите са традиционалисти, купуват филе Елена, пастърма, луканка. Българинът не сяда без тях, както и без българското бяло саламурено сирене“, каза още старши експертът.
В ефира на Bulgaria ON AIR тя коментира и предлагането на стоки българско производство. В някои населени места родните производители не смогват с количествата продукти, необходими за зареждане на всички 67 обекта на търговската верига в страната.
Затова като вариант се предлага да правят доставки само до някои филиали.
„Чистата храна се търси все повече, артикули без Е-та и оцветители, които изглеждат по-естествено. Българинът разбира, че качеството не е в марката и надписа, а качеството е утвърден стандарт какъвто е и българският утвърден стандарт“, каза още Адриана Стрекаловска-Гъркова.