Тарикати печелят по минимум половин милион лева на месец от ДДС-измами с луксозни автомобили. Печалбата им само от една лимузина или джип е минимум 20 000 лв., тъй като не си играят с таратайки, а с коли за над 100-150 000 лв. Това разкриват от МВР пред „Телеграф“. Разследващи разказаха още, че аферистите използват две изпитани схеми, за да печелят от возилата.
Тузарските автомобили се купували най-често от Германия. „Ако отворите немското мобиле (б.р. най-голямата платформа за обяви на коли) ще видите, че под повечето има две цени. Едната е с ДДС и мито, другата без. Зависи дали ще се закупи от гражданин или фирма от държава-член на Европейския съюз или не. Нашите обаче държат контакти със сърби и македонци. Избират някой и го пращат да купи лимузина „Мерцедес“ например.
На място се сключва договора, като после немския продавач ще чака да му възстановят ДДС-то. Това обаче става, когато въпросния купувач-чужденец си плати митото. Те обаче не го правят. Още с влизането в Сърбия – там чака българин и колата му се продава директно, тя дори не се регистрирам там, а е с транзитните номера. Ощетява се веднъж немеца, после още веднъж нашата хазна“, обясниха криминалисти.
Антимафиоти от ГДБОП са засекли, че имало десетки сърби и македонци, които дори нямали идея, че по документи са станали горди собственици на джип „Рейндж Роувър“ или лимузина БМВ например. „Има си хора в тези две държави, които държат определен кръг от малоимотни лица, точно както у нас, и се разпореждат с личните им карти. Използват ги за такъв род измами в чужбина“, разказаха антимафиоти.
По оперативни данни след това тези автомобили се пускали за продажба в определени автокъщи, които поддържат автопарк само от луксозни превозни средства. Интересна подробност е, че ако купувача иска да си спести плащането на ДДС, не трябва да го записва на свое име в срок от 5 години. „Това е и причината почти всички коли над 150 000 лв. да са на фирми, а не на физически лица. Спестяват си ДДС-то“, допълниха спецченгета.
Втората схема е с т.нар. коли – тотал щета. Вносители описват, че са купили автомобил, който е катастрофирал, наводнен или директно с блокирал двигател, като посочват, че ще се използват за части. Затова и обявяват цена 10 пъти по-ниска от реалната на дадения автомобил. Оказва се, че аферистите правят фалшиви документи и създават т.нар. двойник на автомобила. Действително някъде в Германия или САЩ, Австрия или Италия има такъв автомобил, но в случая не става дума за него, а за негов двойник. Обикновено при подобни схеми се печели поне двойно от тези автомобили, като не им се дължат и никакви ДДС-и и мита, тъй като повечето дори не се водят в движение.