Седма WRC титла за Ожие, Хюндай триумфира при конструкторите

Себастиен Ожие спечели седма титла в световния рали шампионат, след като победи във финалния кръг за сезон 2020 рали Монца. Хюндай триумфира при конструкторите тази година.

Преди последното състезание от рязко съкратената състезателна година във WRC Ожие изоставаше в генералното класиране от съекипника си Елфин Еванс. Уелсецът обаче допусна сериозна грешка вчера и това даде на французина шанс, който той не пропиля. В края на съботата Себастиен заяви, че няма да рискува и да натиска в неделя, но спечели първата състезателна дистанция през последния ден от надпреварата. След това настоя, че не е повишил прекалено скоростта, а е карал чисто. Дани Сордо бе най-бърз в следващата отсечка и преднината на французина бе намалена до 20,8 сек. Испанецът излезе отново втори, пред От Танак, като разликата помежду им бе в избора на гуми.

За последната отсечка за неделя, рали Монца и сезон 2020 във WRC дъждът отново заваля над легендарната писта и околностите. Коловозите на места бяха вече невероятно дълбоки, което изискваше дори по-високо от обичайното внимание на екипажите.

Еванс зададе темпото на WRC колите по трасето в пауърстейджа – 11:07.9 мин.

„Можехме да постигнем много повече, но не се получи“, бе леко горчивият коментар на уелсеца след като финишира. „Искахме да вземем титлата, но… не стана. Мисля, че сега на два пъти изпуснах колата на влизането в макадама, тоест това определено не бе най-силното време, което можехме да дадем.“

Такамото Кацута бе с 2,4 сек по-бърз от Елфин. От Танак също изпревари уелсеца. Следващият по трасето Дани Сордо даде второ време и с това класиране Хюндай спечели титлата при WRC конструкторите за сезон 2020.

„Това беше целта и съм много щастлив, че успяхме да я постигнем. Радвам се, че имам принос за този успех. Трябваше накрая да караме без каквито и да са рискове“, сподели Сордо.

Испанецът остана трети в рали Монца, след като Танак го изпревари накрая.

Чистачките на Ожие за момент спряха да работят в пауърстейджа, но след това пак се включиха. След особено внимателно каране той бе едва седми в отсечката, но това нямаше значение, тъй като взе титлата.

„Много съм щастлив, беше наистина ужасно труден уикенд. Последната отсечка определено не бе най-забавната състезателна дистанция. Знаехме, че днес нямаме право на грешка. Не поемахме рискове. Нямам търпение и за догодина когато битката със сигурност ще продължи. Видяхме какво се случи с пандемията.“

„Беше объркващо и трудно, но автомобилът бе фантастичен“, каза Ожие веднага, след като с навигатора му Жулиен Инграсиа слязоха от покрива на своя Ярис WRC, пише ClubS1.

В генералното класиране французинът събра 122 точки, Еванс остана втори със 114. Танак се класира трети със 105.

При конструкторите Хюндай спечели с 241 пред Тойота с 236 и М-Спорт със 129.