Ромен Грожан: Тръгваме си заради пари!

Американският тим от Ф1 – Хаас, ще има нови пилоти от новия сезон. Французинът Ромен Грожан и датчанинът Кевин Магнусен се сбогуваха официално с тима след общо 167 старта. Двамата ще завършат настоящата кампания с болида на американския отбор, който се развива катастрофално до момента. От 11 старта, двамата са спечелили само 3 точки, което според мнозина е и причината договорите им да не бъдат подновени.

Друг сериозен мотив е финансовото състояние на тима. „Малко е странно. Страницата е обърната. Мислех ли, че ще напусна Ф1 точно сега? Всъщност не, но заради обстоятелствата с COVID-19 и финансовата криза стигнахме дотук. Трябва да се примирим с това. Исках да постигна повече и мисля, че все още имам скоростта и опита, които мога да дам на отбора. Но Хаас реши да тръгне в друга посока. Научих преди седмица. Подозирах, че един от пилотите ще остане и не очаквах и двамата да сме аут. Не знаех, че отборът се нуждае от толкова много пари. Haas Automation работи много, много добре. Въпреки това желанието на собственика Джийн Хаас да инвестира във Ф1 вече не е толкова голямо. Това е единственото обяснение. Вижте колата – почти няма спонсори. Финансирането зависи почти на 100% от Джийн и мисля, че той ще търси други решения“, обрисува обстановката Грожан, който вижда бъдещето си във Формула Е и „24 часа на Льо Ман“.

Тук е мястото да отбележим, че един от спряганите за нов пилот Никита Мазепин е син на милиардера Дмитрий Мазепин. Последният е собственик на „Уралхим“ и „Уралкали“ със състояние над 1,6 милиарда долара. Евентуалният договор на сина му с Хаас ще е за две години и е въпрос на дни да бъде подписан.

Според шефа на Хаас Гюнтер Щайнер финансовият фактор е важен, но не и решаващ при избора на пилоти за 2021 г. „Талантът е по-важен. В същото време някои състезатели могат да доведат спонсори със себе си, така че обмисляме и такива възможности“, каза Щайнер.

Само трима пилоти са карали до момента за Хаас – Ромен Грожан (Фр), Кевин Магнусен (Дан) и Естебан Гутиерес (Мекс). При дебюта си през 2016-а отборът събра 29 т., през 2017-а – 47, за да стигнем до най-добрата 2018-а с 93 т. Миналата година бе най-слабата за американците с 28 т. А сега отборът е предпоследен с едва 3 пункта.