„Пътна полиция“: Хиляди шофьори карат с превишена скорост в София всеки ден

От столичната „Пътна полиция“ връщат доверието в институцията с реформа, която да подобри административното обслужване и по-солени глоби за нарушителите. Това заяви пред БНТ новият началник комисар Радослав Начев. На този фон хиляди шофьори карат с превишена скорост в София ежедневно, показват данни на полицията.

Наша проверка на столичния булевард „Черни връх“ показа, че таблото за скоростта засича превишения с над 20 км/ч. Камерите на „Пътна полиция“ са хванали шофьор, който е карал с над 130 км/ч. Тази отсечка се контролира 24 часа. От столичната полиция обмислят пакет от промени, които да улеснят процедурите за връчване на нарушенията, както и да въведат по-леки административни услуги.

Отсечката от булевард „Черни връх“, където две млади жени загубиха живота си, продължава да крие рискове заради висока скорост. За близо два месеца от „Пътна полиция“ са установили над 8 000 нарушения. Най-високата скорост, засечена от камерите е от порядъка на 136 км/ч.

„На ден с нашите системи за контрол на скоростта констатираме средно около хиляда нарушения на скоростните режими на територията на град София“, заяви комисар Радослав Начев – началник на „Пътна полиция“ – СДВР.

След инцидента отсечката е под 24-часов контрол. Според експерти по пътна безопасност броят на камерите за скорост не е достатъчен и затова продължават проявите на чувство за безнаказаност на пътя.

„В София стационарните камери са три-четири. Докато липсват камери за контрол на всеки по-прав булевард ще се развиват такива скорости“, каза Владимир Тодоров – Българска асоциация на пострадали при катастрофи.

„Мисля, че законите в нашата страна са изключително либерални по отношение на пътната безопасност и те водят до тълкуване, а трябва да водят до прилагане“, каза комисар Радослав Начев.

От „Пътна полиция“ предлагат пакет от законодателни промени, които да подобрят системата за санкциониране на водачите, както и да облекчат административните услуги. Едно от предложенията е премахване на наказателните постановления.

„Тоест, налагането на санкция да става с един документ на място на пътя. Да не се налага, повторно издирване на съответния водач нарушител и съответно връчването на наказателно постановление. Той е там на място, връчен му е документа. Дава му се срок за обжалване, след това този документ влиза в законно установена сила“, обясни комисар Радослав Начев.

Направени са и редица промени по отношение на връчването – идеята е такива правомощия да имат всички държавни служители по Закона за държавната администрация, както и всички държавни служители, които осъществяват контрол, да могат да извършват връчване при спирането на шофьорите.

От неправителствения сектор предлагат и друга идея – всеки водач да има официално обявен имейл и номер на мобилен телефон, който да присъства в масивите на „Пътна полиция“.

„И било чрез имейл или чрез СМС и други приложения той да бъде уведомяван за актове, за фишове, дължими глоби, липса на контролни точки, за срокове на подновяване на документи. За съжаление „Пътна полиция“ е още в гутенбергово време, когато всичко се е пишело на ръка и на хартия“, каза още Владимир Тодоров.

За да се избегнат случаи като този с „полицейския чадър“ по случая „Семерджиев“ новият началник на „Пътна полиция“ заяви, че обмисля въвеждането на система за мониторинг на целия състав. Той ще включва редовни проверки на служителите за изпълнение на задълженията, склонност към прояви на корупция и стандарт на живот.

 

Споделете това с Вашите приятели:
Pin Share