Пет лоши навика за фигурата, които идват от детинство

Пет лоши навика за фигурата, които идват от детинство

Като деца често сме чували фразата „Зеленчуци който не яде, той голям не ще да порасте“. Е, всички сме пораснали, но е факт, че зеленчуците и плодовете са изключително полезни за здравето ни.

В същото време обаче има много „правила“, които сме научили като деца, но въобще не са здравословни. Диетологът Людмила Денисенко обобщи кои са вредните навици, които човек има в зряла възраст, а е придобил от детството.

Лош навик №1. Яж по-бързо!

Мнозина са чували фразата и нейните вариации: „Яж по-бързо, за да не заспиш над чинията!“. Казвали са ни я родители, по-възрастни роднини, леличките в детската градина, в училище.

В резултат на това се формира навик да се дъвче набързо храната и да се поглъщат големи парчета. Резултатът е хронично преяждане.

Диетоложката Денисенко съветва всяко хранене да се превърне в ритуал. Използвайте красиви ястия и умишлено забавяйте процеса.

Лош навик №2: Изяж си всичко

Само си спомнете фразата „Докато не си изядеш всичко, няма да ставаш от масата“. Студена супа, овесена каша и други „любими“ ястия на децата са причината за дългия престой на масата за вечеря. Подобна злоупотреба с храна, в крайна сметка, води до преяждане, причинено от чувство на вина.

Лош навик №3: За награда – бонбони

В резултат на подобни манипулации човек лесно може да се пристрасти към сладко или други лакомства, с които ще се награди или утеши в зряла възраст.

Лош навик №4: Хляб

Човек възприема навика да яде всичко с хляб. Нашите баби и дядовци обичат хляба и се отнасят към него с внимание. С него ядат почти всичко, дори диня. Естествено, „хлебоядите“ оказват натиск върху внуците и правнуците. Междувременно хлябът е много висококалоричен продукт. Трябва да внимавате с него.

Лош навик №5: Ядене пред телевизора

Хапвали сте, докато гледате телевизия, в детството, а сега гледате таблета и телефона. Всичко това е вредна норма.

Тялото не се наслаждава на храната, защото мозъкът е зает с други неща. Всичко това води до липса на усещането, че сте яли, което означава, че няма да имате усещане за ситост. В резултат на това преяждате, имате проблеми със стомашно-чревния тракт и наднормено тегло, пише Zdrave.to.