
Осмият Volkswagen Golf R получава дрифт режим
Volkswagen Golf R, базиран на осмото поколение хечбека Golf, получава най-мощната версия с 2,0 TSI EA888 (Evo4) турбо двигател до момента. Мощността е равна на 320 к.с. и 420 Нм (като Arteon R). Необходимо е направим уточнение, тъй като „седмият“ Golf беше ограничен до 220 екземпляра на швейцарската версия R360S с двигател с мощност 360 к.с. и 460 Нм, а мощните концепции, базирани на Golf, са отделна тема. Но във всеки случай серийният стар R е изпреварен, той имаше 300-310 к.с., 380-400 Нм. Също така си струва да припомним, че гамата R започна с модела R32 от 2002 г. (базиран на четвъртото поколение на Golf), а след това горещият хечбек имаше двигател VR6 3,2 с 241 к.с. и 320 Нм.
В сравнение с Golf GTI, новият R отпред е може би дори по-сдържан – няма закачливи шестоъгълници. Има три цвята на каросерията: Lapiz Blue Metallic, Pure White или Deep Black Pearl Effect, пише ams.bg.
Оригинални 19-инчови джанти, изискани гланцови черни вложки във въздухозаборниците и дифузьора, светеща синя ивица в горната част на радиаторната решетка и светлини , простиращи се от калник до калник, сини спурачни апарати подчертават версията R и корпусите на огледала в матов хром с проекцията на логото R на пътя …
Скоростната кутия на топ модификацията на Golf може да бъде избрана: това е шестстепенна механична или седемстепенна роботизирана DSG с два съединителя. Естествено, моделът R има 4Motion задвижване на четирите колела и тук е нов. Той получава заден диференциал с векториране на сцеплението. Следователно, освен че предава въртящия момент на задния мост, новата система също така е в състояние да прехвърли до 100% от сцеплението, налично на задния мост, на едно от колелата – например навън по време на завой. И това потиска недозавиването.
В сравнение с обикновения Golf, окачването на версията R е понижено с 20 мм. Преконфигурираните пружини и амортисьори, както и стабилизаторът са с 10% по-твърди тук, отколкото при предишното поколение Golf R. Увеличен е отрицателният наклон на предния мост, който също има нова алуминиева подрамка.
Новата система за управление на динамиката Vehicle Dynamics Manager работи в хармония с различни други системи за горещия хечбек, електронна имитация на заключване XDS, адаптивно DCC шаси (амортисьорите, между другото, регулират устойчивостта си към ситуацията 200 пъти в секунда) и по този начин задвижване на всички колела. Комплексът Vehicle Dynamics Manager намалява както презавиването, така и недозавиването. Сега обаче автомобилът има режим дрифт, в който може да „дадете ъгъл“. Нещо повече, когато го избира, информационно-развлекателната система иска потвърждение, защото се смята, че такава програма може да бъде включена само на писти или затворени пътища.
Максималната скорост на новия модел е ограничена до традиционните 250 км/ч, а ускореяването от 0 до 100 км/ч изисква 4,7 сек. Спирачките също са преначертани за увеличената динамика. В сравнение с предходното поколение Golf R, диаметърът на спирачните дискове отпред са нараснали от 340 мм на 358 мм, а дебелината им е увеличена от 30 на 33 мм, плюс предните двубутални спирачни апарати, изработени от алуминий, са с 60% по-леки от предишните.
Профилът на шофиране (основен Comfort, Sport, Race и Individual, по избор Special и Drift) може бързо да бъде избран с бутона R на волана. Вложките тук са „въглеродни влакна“, но кожата от напа на спортните седалки е истинска. Добавен е персонализиран R декор, R поздрав на 10-инчов централен екран, 30-сенчесто амбиентно осветление.
Другите режими обикновено са ясни от имената, но все пак изискват някои обяснения. Sport – динамичен базов, Race – с по-твърдо окачване. Също така може да се използва отделен бутон за деактивиране на системата за стабилизация. А най-интригуващият режим е Special. Той настройва всички системи на автомобила по оптималния начин за … Ссеверната дъга на Нюрбургринг. Немците казват, че новият Volkswagen Golf R с DSG преминава през „Зеления ад“ със 17 сек по-бързо от своя предшественик, но не посочват точното време.