Новият Nissan Leaf става Mitsubishi

Новият Nissan Leaf става Mitsubishi

Изправени пред насрещния вятър в предизвикателния автомобилен пейзаж, Nissan и Mitsubishi задълбочават съвместните си усилия, особено в ключовата област на електрификацията. Като значителен ход, изцяло новият Nissan Leaf, преминаващ към компактен кросоувър и подкрепен от усъвършенстваната платформа CMF-EV (споделена с Ariya и включваща най-новата интегрирана електрическа задвижваща система на Nissan), ще осигури основата за нов електрически автомобил на Mitsubishi, чийто дебют в САЩ е планиран за лятото на 2026 година.

Въпреки че този електромобил на Mitsubishi, предназначен за САЩ, използва специалната EV архитектура на Nissan, потенциалната му поява на европейския пазар остава отворен въпрос. Като се има предвид настоящият недостиг на изцяло електрически предложения на Mitsubishi в Европа и ескалиращият натиск от строгите регулации за емисиите, един ребрандиран Leaf за Стария континент изглежда логична, макар и непотвърдена, стъпка. В миналото моделите на Mitsubishi, произхождащи от Renault, са имали уникален дизайн на предната част – стилистична обработка, която се очаква за този EV, произхождащ от Nissan, както се вижда от повтарящото се тийзър изображение от Mitsubishi.

Взаимният елемент на този стратегически съюз показва, че Nissan е готов да се възползва от опита на Mitsubishi в областта на хибридните технологии. Очакваната размяна включва получаването от Nissan на PHEV SUV, за който се предполага, че ще бъде преработен Mitsubishi Outlander PHEV, предназначен за американския пазар като Rogue PHEV (северноамериканският аналог на X-Trail), както беше загатнато в предишни тийзъри. Перспективата обаче този PHEV с марката Nissan да стигне до европейските брегове остава несигурна, което подчертава потенциалната асиметрия в непосредствената европейска стратегия за електрификация на алианса.

Този сложен танц на споделяне на платформи и задвижващи агрегати подчертава спешната нужда на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi да оптимизира ресурсите си и да ускори прехода към електрическа мобилност. Като използват споделени архитектури и утвърдени технологии, партньорите се стремят да намалят разходите за разработка и да ускорят въвеждането на конкурентоспособни електрически и електрифицирани автомобили на ключови световни пазари, въпреки че непосредствените ползи и стратегическият фокус изглеждат насочени към пазара на САЩ за първоначалните съвместни предложения на двете марки за електрически и електрически превозни средства с висока мощност.