Новият Jaguar F-PACE SVR вече е по-бърз, по-динамичен и по-изискан отвсякога. Върховният динамичен SUV модел е издигнат на друго ниво благодарение на най-новите подобрения от екипа на Jaguar SV.
Усъвършенстванията на спортния SUV автомобил са постигнати чрез комбинация от нов хардуер и преминаването към усъвършенстваната Electronic Vehicle Architecture на Jaguar – накратко EVA 2.0 – и включват вдъхновени от автомобилните състезания детайли, луксозен интериор и най-новите свързани технологии.
Майкъл ван дер Санде, управляващ директор на Jaguar Special Vehicle Operations, сподели: „Първият F-PACE SVR беше изключително впечатляващ и добре приет от клиентите. Той се превърна и в най-продавания автомобил на Jaguar SV някога. Новата версия надгражда този успех, като въвежда многобройни усъвършенствания, които да поставят още по-високо модела в премиум SUV сегмента.“
Новият F-PACE SVR се предлага ексклузивно с 5,0-литров бензинов двигател V8 със суперчарджър на Jaguar, който произвежда 550 к.с. и 700Нм въртящ момент – увеличение от 20Нм. Това повишаване на въртящия момент осигурява подобрена динамика, а F-PACE SVR е способен да ускори от 0-100 км./ч. за впечатляващите 4 секунди и разполага с максимална скорост от 286 км./ч, пише ams.bg.
Автомобилът вече разполага със същия преобразувател на въртящия момент, използван при изключителния спортен седан Jaguar XE SV Project 8, за да издържи на по-големите натоварвания. Освен подобрения въртящ момент и ускорение, емисиите на CO2 са намалени от 281 г./км. на 275 г./км. с разход на гориво от 12.2 л./100 км.*
Системите, грижещи се за динамиката на автомобила и трансмисията, също са претърпели промени. Подобреният режим Dynamic се отличава с уникална настройка, предоставяща фокусирано и усъвършенствано шофиране. Новата функция Dynamic Launch пък използва инерцията на задвижващия тракт, за да поддържа мощността по време на смяна на предавките, допринасяйки за по-бързото ускорение на SVR от място. В същото време F-PACE SVR вече е по-удобен и приятен за шофиране и при спокойно темпо, без да се прави компромис с неговата високоскоростна динамика, допълнително подчертавайки двойствеността на предназначението на новия модел.
Кормилната система е с електрическо подпомагане и е оптимизирана за подобряване на връзката между автомобила и водача. Модифицираната настройка на адаптивното окачване осигурява по-плавно движение при ниски скорости, което допълнително се подобрява от ревизираните втулки.
Шофьорите също се възползват и от подобрено усещане за спиране в новия F-PACE SVR. Дисковите спирачки 395 мм (отпред) и 396 мм (отзад) вече се поддържат от нова система Integrated Power Booster, която заедно с прекалибриране на спирачната система осигурява по-спортно усещане и по-къс ход на педала на спирачката. Тази настройка е специфична за флагмана на SVR, докато спирачната система използва нова електрическа система за усилване. Подобрената аеродинамика на автомобила оптимизира охлаждането на спирачките, с което повишава тяхната ефективност, придавайки на водача още по-голяма увереност.
5,0-литровият бензинов двигател V8 със суперчарджър е комбиниран с ултра-отзивчивата, плавно превключваща осемстепенна автоматична скоростна кутия на Jaguar, която осигурява бързи смени на предавките за безпроблемна работа, като същевременно адаптира начина на подаване на мощност, за да отговаря на ситуацията при шофиране.
Пол Барит, главен програмен инженер на F-PACE SVR, Jaguar SV, сподели: „Преминаването към новата Electrical Vehicle Architecture на Jaguar ни даде възможност да преразгледаме калибрирането на всеки отделен компонент, така че ние използвахме шанса да прецизираме шофирането, за да бъде то още по-фокусирано и още по-изискано. Тези хиляди промени в детайлите извеждат F-PACE SVR на следващото ниво.“
Системата за задвижване на четирите колела на Jaguar съвместно с Intelligent Driveline Dynamics се предлага като стандарт за модела. Технологията Adaptive Dynamics осигурява възможност за автоматична настройка на окачването, която съчетава прецизна динамика и комфорт, докато Configurable Dynamics позволява на водача да настрои автомобила в съответствие с личните си предпочитания. Хронометър и G-метър също помагат да се следят показателите в режим Dynamic.
Дизайнът на новия F-PACE SVR е вдъхновен от автомобилния спорт и се характеризира с нови отвори в предната част на автомобила, които подобряват охлаждането на двигателя и спирачките. Промените осигуряват превъзходни аеродинамични характеристики, а коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0,37Cd на 0,36Cd. Освен техническите подобрения, тези елементи осигуряват и по-целеустремен външен вид.
Интериорът на новия F-PACE SVR е изцяло преработен с материали, които да засилят динамичния характер на усъвършенстваното купе и контролерите.
Вложките на седалките и вратите са завършени в Alcantara, а други интериорни елементи в луксозна кожа Windsor. 12,3-инчовият HD интерактивен дисплей за водача е обгърнат в Alcantara.
Опционалните полуанилинови кожени спортни седалки с диамантена бродерия се отличават с уникален детайл на облегалката, а релефното лого SVR върху подглавниците добавя още повече усещане за динамика и лукс.
Новият селектор на скоростите на Jaguar, завършен с премиум кожа и релефно SVR лого, придава по-фокусирано усещане на шофиране. Перата от цинкова сплав, разположени зад SVR волана, осигуряват на водача повече прецизност при ръчна смяна на предавките.
Новият F-PACE SVR разполага с всички съвременни технологии, налични и при най-новия F-PACE, като гарантира, че винаги е свързан и винаги актуален за по-голямо удобство на водача. Технологиите включват интуитивна информационно-развлекателна система Pivi Pro, възможност за актуализации на софтуера по въздуха, Active Road Noise Cancellation, най-новите системи в помощ на водача и опционално безжично зареждане.