Може ли да се ядат череши при висока пикочна киселина?

Руският диетологът Марина Макиша назова малко известно полезно свойство на черешите и по-специално влиянието им върху нивата на пикочна киселина.

Сладките череши имат способността да премахват пикочната киселина от тялото – това коментират диетологът Марина Макиша и доктор Сергей Агапкин. Благодарение на това свойство, плодът може да намали симптомите на подагра. Също така черешите са полезни за хора с наднормено тегло.

„Този ​​плод е много полезен за хора с наднормено тегло, тъй като при затлъстяването много често наблюдаваме повишаване на нивата на пикочната киселина“, каза Марина Макиша. Диетологът добавя, че черешите помагат при отказ от добавена захар. Като замените готовите десертни продукти с тези плодове, можете да постигнете намаляване на приема на калории и други положителни промени, които насърчават стройността. Експертите споделят, че на ден може да ядете около 300-400 грама череши.

Можете ли да ядете череши, ако имате диабет?

Предвид ниския им гликемичен индекс, черешите могат да се консумират от хора с диабет и инсулинова резистентност. Но строго умерено – една чаша плодове на ден (по-добре е да ядете преди обяд).

Кой друг може да се възползва от яденето на череши?

Черешите са богати на витамини А, С, група В и микроелементи (калий, магнезий, фосфор, желязо, флуор, хром). Този състав ги прави полезни за тези, които страдат от заболявания на сърцето и кръвоносните съдове, имунната система, имат проблеми със зрението, кожата и косата.

Ползите им са следните:

  • Стимулиране и поддържане на имунитета (витамин С);
  • Подобряване на метаболизма и усвояването на протеини, мазнини, въглехидрати (тиамин);
  • Антиоксидантно действие;
  • Премахване на запека ( заради съсдържанието на фибри);
  • Подмладяване на кожата и ноктите (витамини А, С, В, Е);
  • Бързо възстановяване след физическо натоварване и повишена издръжливост;
  • Здрав сън (заради мелатонина);
  • Поддържане на нормални нива на холестерола (пектини);
  • Укрепване на стените на малките кръвоносни съдове и намаляване на риска от развитие на анемия, анемия, тромбоза и др. (благодарение на витамини С и В, желязо, магнезий, кобалт, хидроксикумарини и фолиева киселина) и много други. и т.н.
Споделете това с Вашите приятели:
Pin Share