
Милионче на километърче магистрала – само в България
Строителите направили пътеки за влечуги под АМ „Европа“, съобщиха от АПИ. Това е за опазване на биоразнообразието в района на Алдомировското блато. Проектантите очакват, че влечугите ще преминават през специално изградени за тази цел проходи/водостоци под магистралата, уверяват от АПИ.
От там обясняват, че за първите 17 километра от магистралата са похарчени 117 милиона лева от бюджета, което прави над 1 милион на километър настилка + съоръжения.
Ето и справка за цените на 1 миля в САЩ в зависимост от района, натоварването и това дали се гради изцяло нов път или се ремонтира:
Иначе от АПИ констатират, че са изградени два пътни възела „Сливница 1“ и „Сливница 2“, които са с енергоефективно осветление. 11 са всички големи съоръжения – 5 подлеза, 5 надлеза и мост над р. Сливнишка при 30-ти км, както и 7 площадки за отдих и принудително спиране и армонасипни стени.
Изпълнител е „ГБС Инфраструктурно строителство“. Стойността на договора е 117 360 358,22 лв. с ДДС, а срокът за завършване по договор е май 2021 г. Строителният надзор е осъществен от „План Инвест Калотина“ ДЗЗД, в което участват: „План Инвест Пловдив“ ЕООД, „ПН Консулт 2017“ ЕООД и „Сърч Корпорейшън“ СРЛ (Румъния). Техният договор е за 2 232 360 лв. с ДДС.
Отсечката е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина“ – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“.
АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и изграждането й е разделено на три части – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, от Драгоман до Сливница, и от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента. В момента продължава строителството на 14,5 км – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман /от км 1 до км 15+500/.
Строителните работи започнаха през февруари т. г. и по договор трябва да приключат през януари 2022 г. Проектът се финансира от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет. Изпълнител е СТРАБАГ БПА ДЗЗД, с участници: „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е близо 165 млн. лв.
Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката, пише „Лупа“.