Кросоувърът Volkswagen ID.4 X дебютира в Китай

Световният модел Volkswagen ID.4, както прогнозира изтичането на информация, дебютира в Китай в две вариации едновременно. Това са ID.4 Crozz, произведен от съвместното предприятие FAW-Volkswagen (завод във Фошан), който външно повтаря модела за други пазари, и ID.4 X от SAIC-Volkswagen (Антин), който има различен дизайн. Известно е, че за производството на първия ID.4 бе построен завод в немския Цвикау, а американският Чатануга ще се присъедини към този списък от предприятия през 2022 г.

За разлика от показания преди конвенционален Volkswagen ID.4, X има не само двете оригинални брони, но и цялата оптика е прекроена. По-специално, светлините получават удължени външни ъгли, в стила на осмия Golf.

Тук можем ясно да видим как китайският ID.4 Crozz се различава от версията X. В допълнение към светлините и броните, X има различен черна лента между мигачите, а те самите имат различен светлинен подпис. Между другото, ID.4 X е по-дълъг от своя събрат (4612 мм срещу 4592 мм) и по-висок (1640 мм срещу 1629 мм) с идентично междуосие (2765 мм).

Както и извън пределите на Китай, ID.4 излиза на пазара с един електрически мотор с мощност 204 к.с. и 310 Нм (задно задвижване), въпреки че по-късно други модификации с мощност от 148 до 306 к.с., включително версии с здвойно предаване , вероятно ще бъдат изтеглени. Компанията казва, че китайският ID.4 ще има множество опции за батериите, без все още да навлиза в подробности. Но автономният пробег вече е определен „от 400 до 550 км в цикъл NEDC“. А времето за зареждане от високоскоростна зарядна станция до 80% е 45 минути.

Интериорът на ID.4 X на пръв поглед изглежда почти същият като интериора на „световния“ ID.4 (който е идентичен с вътрешното пространство на ID.4 Crozz), но има много разлики. X има различно проектиран преден панел, други странични вентилационни дефлектори и напълно различен централен тунел, напълно затворен от завеси, а не наполовина.

Междувременно друг SUV – ID.4 Coupe, продължава да върви на тестове. Между другото, Volkswagen обеща да пусне осем ID модела в Китай до края на 2023 г.

Китайското издание Autohome добавя интересна подробност. Местните кросоувъри използват батерии Ningde Times. Това са литиево-йонни блокове с клетки от тип NCM811, със специфичен капацитет 240 Вч/кг. По-старата батерия напълно побира 83,4 kWh. Известно е, че за глобалната версия на ID.4 е деклариран капацитет от 82 кВтч (използваната част е 77 кВтч). Сред оборудването на китайските версии на ID.4 се споменава head-up дисплей с добавена реалност, автопилот Travel Assist, панорамен покрив. Китайското подразделение Volkswagen вече събира предварителни поръчки.