Как да свалим пулса в домашни условия

Как да свалим пулса в домашни условия

Бързият сърдечен ритъм – клинично познат като тахикардия – възниква, когато сърцето на възрастен човек бие с повече от 100 удара в минута. Не е изключено да усещате пърхане в гръдния кош или недостиг на въздух. Всеки човек има свой собствен нормален ритъм на пулса.

Той обикновено варира от 60 до 100 удара в минута и може да се промени с течение на времето в зависимост от вашата възраст или ниво на активност. Какво ще стане, ако вашият пулс е извън тази граница? Ако ударите са под минимума, невинаги има причина за безпокойство.

Не е необичайно спортисти и хора, които активно тренират, да имат по-бавен ритъм на сърдечната честота. Понякога ударите в минута може да паднат и под 60. В тези случаи сърцето не трябва да работи толкова усърдно, за да изпомпва кръвта, защото човекът е в добра физическа форма. От друга страна, ускореният сърдечен ритъм може да подсказва за здравословен проблем.

Ако сърцето ви бие твърде бързо, това може да е сигнал за основен проблем с кръвния поток в организма, причинен от емоционален стрес, тревожност, кофеин, треска, наркотици, анемия, екстремен страх или прекалена физическа активност. Може да забавите забързаното сърце с дълбоки дихателни упражнения, медитация или със студена вода върху лицето.

Редовните случаи на тахикардия може да бъдат свързани с навици като пушене, пиене на алкохол или кофеин. Обмислете варианта да намалите или откажете тези навици.

За добра сърдечна форма е добре да правите поне по 20-30 минути упражнения на ден. За да преброите ударите на сърцето, може да докоснете китката или шията, вътрешността на лакътя, горната част на крака до интимните свивки или зад коляното.