Златан Ибрахимович се изфука с новата си суперкола
Златан Ибрахимович, емблематичният шведски нападател, който наскоро се оттегли от професионалния футбол, навърши 43 години и отпразнува празника в истинския си стил: с феноменално Ferrari. От 2019 г. насам да си подари луксозен спортен автомобил от Ferrari се превърна в традиция за рождения ден на Златан. Тази година той представи най-новата си придобивка в своя профил – зашеметяващо черно Ferrari SF90 XX Stradale.
Ferrari. SF90 XX Stradale е ултраексклузивна машина, ограничена само до 799 бройки в целия свят. Не става въпрос само за елегантния дизайн; този суперавтомобил може да се похвали с впечатляващи технически постижения. С цена от около 800 000 ewro, той генерира забележителните 530 кг притискаща сила при скорост 250 км/ч, осигурявайки изключителна стабилност.
Колата се задвижва от 4,0-литров V8 с две турбини, подпомаган от три електромотора – два за предния мост и един между двигателя и трансмисията. Мощността нараства до общо 1016 к.с. спрямо 986 к.с. за стандартното SF90 Stradale. Сам по себе си V8 двигателят в SF90 XX Stradale генерира 786 конски сили) вместо 769 конски сили при стандартната версия. Моторът разполага с нови бутала, специфична обработка на горивната камера и нови всмукателни и изпускателни тръби.
Електрическите двигатели също са с повишена мощност – общо 229 к.с. в сравнение с 217 к.с. при предишната итерация. Капацитетът на батерията остава 7.9 киловатчаса. Когато се движи само на електрическа енергия, пробегът все още е 25 км, а максималната скорост в режим EV остава непроменена – 135 км/ч.
Налице е нова функция за допълнителен тласък от електромоторите, когато SF90 XX е в режим на шофиране Qualifying. Системата добавя повече мощност при излизане от завой и Ferrari твърди, че функцията намалява времето за обиколка на пистата Фиорано с 0,25 секунди. Батерията разполага с достатъчно капацитет, за да осигури до 30 такива енергийни тласъка.
Наточеният модел е по-агресивен благодарение на допълнителни отвори за въздух в предната част, които постигат до 45 килограма повече притискателна сила при 250км/ч. Задницата също е много по-различна от тази при стандартния модел, благодарение на огромен дифузьор и спойлер Нови са още отворите върху предните и задните калници.
Вътрешните промени са по-незначителни. SF90 XX има арматурно табло от алкантара и много елементи от въглеродни влакна. Селекторът на скоростния лост е по-напред. Седалките изглеждат като еднокомпонентна конструкция, но еластична тапицерия свързва горната и долната част, така че пътниците да могат да регулират облегалката.