Бъдещето на модела Audi TT е неясно, но все пак актуалното поколение на спортния автомобил не е забравено от компанията и редовно радва със специални версии. Да приемем, че миналия декември се появи модификацията 25 years of RS. А миналата седмица производителят от Инголщат обяви лимитирана серия Audi TT RS 40 years of quattro. Не е трудно да се отгатне: тя е посветена на четиридесетгодишнината от легендарното задвижване на четирите колела от „четирите пръстена“.
Външните атрибути на версията Audi TT RS 40 years of quattro са не просто декорации, но и функционални елементи. Например въздухозаборникът на капака с рамка от въглерод наистина помага за отстраняването на излишната топлина от двигателя.
Каросерията е боядисана в алпийско бяло и разполага с ивици, които имитират лаковото покритие на Audi Sport quattro S1, в който Валтер Рьорл спечели легендарния Pikes Peak през 1987 г.
Петцилиндровият турбо двигател 2.5 развива същите 400 к.с. и 480 Нм, както при конвенционалните RS, седемстепенна роботизирана на трансмисия, задвижване на четирите колела, система за промяна на режимите на шофиране Audi drive select – всичко е като източника. Ускоряването от 0 до 100 км/ч отнема 3,7 сек. Но от друга страна, юбилейният автомобил е представен с оригинален аеродинамичен пакет (нов сплитер, вложки в бронята, необичайни прагове, специален дифузор и статично антикрило). Пакетът намалява подемната сила отпред и осигурява петкилограмова притискателна сила на задната ос (при максимална скорост).
Интериорът на специалното издание е декориран с черна алкантара и кожа с бели шевове, RS седалки с кожа напа, бял рисунък тип пчелна пита на радиаторната решетка и ексклузивна бродерия 40 years of quattro, черни стелки с бели кантове и. На предавателния лост има емблема с номера на автомобила от серията.
Големите букви quattro на вратите, логото 40 years of quattro на задните прозорци с матирано стъкло, лъскаво черно на огледалата, емблемата на марката на предницата контрастират с белите 20-инчови джанти. Зад тях има червени спирачни апарати с вентилирани и перфорирани стоманени спирачни дискове. Интересен вариант е смяната на задните седалки с напречна греда от въглеродни влакна, която увеличава устойчивостта на усукване на каросерията и намалява теглото на автомобила с около 16 кг. Изданието на Audi TT RS 40 години quattro ще бъде произведено от само 40 екземпляра. Автомобилите ще се продават от октомври и само в Германия. Цената е 114 040 евро.