Ботас ликува в Гран при на Сочи във Формула 1

Валтери Ботас (Мерцедес) спечели Гран при на Русия пред Макс Верстапен с Ред Бул. Съотборникът на финландеца Люис Хамилтън стана трети, след като получи две наказания от по 5 секунди за нерегламентирани тренировъчни стартове в обиколката за излизане на стартовата решетка.

Малко преди старта стана ясно, че Алекс Албон и Николас Латифи са сменили скоростни кутии. Това не се отрази особено на класирането на пилота на Уилямс. Албон обаче от 10-ти отиде 15-ти на грида. Санкцията за състезателя на Ред Бул означаваше придвижване с по една позиция напред на Шарл Льоклер, Данил Квят, Ланс Строл, Джордж Ръсел и Себастиан Фетел.

Немският пилот на Ферари пък получи торта тази сутрин по случая своя старт №250 в Гран при. Рейс контролът съобщи, че разследва Люис Хамилтън за тренировъчен старт на неразрешено място.

Температурата на въздуха в началото на състезанието бе 29 градуса, на пистата – 41, а рискът от дъжд се оценяваше на липсващ – 0%. Валтери Ботас атакува на старта и изпревари Макс Верстапен, опита да задмине и Хамилтън, но англичанинът си върна позицията

Пилотът на Ред Бул излетя от пистата, но успя да се върне на трето място, задминавайки потеглилият страхотно Даниел Рикиардо. След това австралиецът отиде и зад съекипника си Естебан Окон.

Назад в колоната станаха два инцидента, които извадиха от състезанието Карлос Сайнц и Ланс Строл. Катастрофите доведоха до излизането на кола за сигурност. Джордж Ръсел, Албон и Ландо Норис направиха спирания в бокса след появата на сейфти кара. Ландо имаше проблеми с управлението на своя Макларън.

В края на четвъртата от общо 53 обиколки колата за сигурност се прибра в питлейна. При рестарта Хамилтън запази лидерската позиция, следван от Ботас и Верстапен. Четвърти бе Окон пред Рикиардо, Перес, Гасли, Льоклер и възползвалите се много добре от хаоса в първия тур Кевин Магнусен и Ромен Грожан.

Хамилтън дръпна на малко над секунда пред Ботас, когато дойде решението на рейс контрола за тренировъчния старт извън позволената зона. То бе два пъти по 5 секунди добавено време за нарушение на две различни правила.

„Нямам никакво сцепление. Пълна лудост!“, обади се Верстапен по радиото. От питуола на Мерцедес уведомиха Хамилтън за наказанията му. „Какво е станало?“, попита англичанинът.

„Онези стартове на път към грида, по 5 секунди за всеки.“ „Това са глупости. Къде го пише в правилата? Всичко, за да ме забавят… Но добре“, бе отговорът на Люис. В 12-ата обиколка Хамилтън бе на 1,4 сек пред Ботас и на 3 секунди пред Верстапен. „Започни да намаляваш разликата спрямо Люис“, бе инструкцията към Валтери.

Шесткратният световен шампион пък получи съобщение да вдигне темпото, за да натрупа достатъчно време спрямо съперниците назад в колоната. Резултатът веднага бе най-бърза обиколка на англичанина. През това време Перес взе петото място от Рикиардо. Веднага след това австралиецът влезе в бокса и сложи гуми хард.

В края на 16-ия тур Хамилтън влезе в пита, изчака на място 10 секунди, след което механиците му сложиха твърди гуми. „Пълен абсурд“, каза англичанинът по радиото при връщането си на пистата. Той бе 11-ти в колоната – зад Фетел. До 19-ата обиколка Хамилтън вече бе шести. Ботас начело, следван от Верстапен, Перес, Льоклер и Квят не бяха спирали в бокса. Люис бе на почти 11 секунди зад пилота на Алфа Таури.

Перес бе в пита в 21-ия тур, излезе шести – пред Фетел и Окон. Хамилтън не бе сигурен, че ще стигне с този хард до края и не бе доволен от решението да го приберат в бокса. Освен това поиска състезателният му инженер Пийт Бонингтън да не му дава информация, тъй като „няма никаква разлика“.

Верстапен на свой ред премина през бокса за нов хард в 25-ия тур, Ботас стори същото след пилота на Ред Бул и също взе най-твърди гуми. Абсолютно необезпокояван финландецът се върна на пистата на 6,6 сек пред Льоклер (все още без пит) и на почти 10 секунди пред Макс, който бе изпреварил Квят.

След боксовете на Льоклер и Квят Ботас водеше на 13 сек пред Верстапен и на 21,3 пред Хамилтън. Перес отново бе четвърти, следван от Рикиардо, Льоклер, Окон, Квят, Райконен (без бокс), Гасли, Норис. 20 обиколки преди карирания флаг Люис имаше да стопи около 7 секунди спрямо Верстапен.

Разликата между Хамилтън и Верстапен се увеличи на малко над 10 секунди, след като пилотът на Ред Бул вдигна малко темпото.

10 тура преди карирания флаг Ботас продължаваше спокойно да води на Сочи Аутодром с преднина от малко над 11 секунди пред Верстапен. Хамилтън бе на малко под 10 сек от пилота на Ред Бул. На трасето за кратко бе включен режим на виртуален сейфти кар, след като Грожан мина през ограничителните табели на втори завой.

В последните няколко обиколки от десетия кръг на световния шампионат за 2020 г. битки реално имаше след трета позиция. Ботас спечели пред Верстапен и Хамилтън. Четвърти финишира Перес, следван от Рикиардо, Льоклер, Окон, Квят, Гасли. Албон бе десети и в последния тур получи санкция 5 секунди за вече прословутия втори завой.

Споделете това с Вашите приятели:
Pin Share